Ciocolata si dragoste in afaceri
Acum cinci ani, pe biroul meu de director de marketing al unei multinationale vanata de toate categoriile de furnizori a aterizat un nou catalog de prezentare. Nu stiu ce anume m-a atras la el, dar si-a castigat imediat dreptul de a fi rasfoit. Poate pentru ca era cu ciocolata si produse din ciocolata, iar pentru mine dulciurile raman o slabiciune greu de invins. Stiti clasicele cosuri de Craciun sau de Pasti? Nimic din acest catalog nu aducea cu vreo reminiscenta a unor lucruri care se repeta in diverse variante de iteratii. Produsele erau inedite - tot felul de figurine din ciocolata, de la pantofi la sticle de bere, de la trusa de cosmetice la trusa de scule. Mi-a atras atentia o telegrama - imaginati-va o tabla de Scrabble la dimensiunea unei vederi pe care poti scrie mesaje cu litere din ciocolata si pe care o ambalezi intr-un plic si o trimiti sub forma unei ilustrate dulci.
Mi-a venit imediat o idee si am sunat la numarul lasat pe spatele catalogului. Mi-a raspuns o voce prietenoasa si prietenoasa a ramas pana astazi, cand business-ul ei cu ciocolata a ajuns in multe corporatii, case si pe multe ecrane. A fost de acord cu ideea mea, asa cum a fost cu mai toate ideile pe care le-am avut cu ciocolata care se modela dupa imaginatie.
Am compus 10 telegrame cu 10 mesaje care curgeau ca intr-o poveste scurta, cadou de patruzeci de ani pentru un el. Mesajele erau ale lui si mi le scrisese sau spusese pe parcursul timpului, unele nu aveau niciun sens in contextul povestioarei, incat Aura a fost putin confuza. Dar si mai confuza a fost cand a aflat ca el este un ex, iar ciocolata ei era pozitionata ca un mesager al prezentului. Nu stiu daca eu am fost prima ei comanda, pe vremea cand abia deschisese franciza pentru Romania a brandului de ciocolata premium. Dar cu siguranta am fost prima si singura care a rugat-o pe Aura sa ii faca din aceleasi litere de ciocolata plus imagine printata pe ciocolata carti de vizita comestibile.
Desi nu este oficial un client pentru Raluca Kișescu & Son, de cinci ani incerc sa o ajut sa isi extinda aria de acoperire. Cateodata ideile mele o ajuta, cateodata nu, dar nu renunt in a gasi contexte prin care - ca la Scrabble - sa leg alte litere si sa formam cuvinte noi, clienti noi, contexte noi. Colaborarea noastra tacita nu se rezuma doar la mine si ea. Pe parcursul timpului a devenit ea insasi o ancora pentru alti antreprenori mai mici, clienti cu care am colaborat si pe care am rugat-o sa ii ajute prin parteneriate de tip business-to-business. A spus da si cand am rugat-o sa fie ajutor voluntar pentru comunitatea Bunici de Viitor trimitandu-ne cadouri personalizate, exact cum ar fi facut cu orice client comercial. Nu doar ca ciocolata ei este buna, dar este originala. Ieri mi-a facut o surpriza si mi-a trimis o cutie personalizata de la Mos Craciun cu o imagine cu Mosul in maieu cu laptopul in brate, uitandu-se la site-ul meu.
Chocolissimo este despre dragoste pentru ciocolata si imaginatie. Cum bine zice Esther Perel in Inteligenta Erotica, “dragostea te inhata si te simti puternic. Pretuiesti graba si vrei sa mentii sentimentul. Esti si speriat. Starea ta de emotie, fericirea ta au rezultat din incertitduine. Raporturile de intimitate dintre adulti sunt supraincarcate de asteptari. Dorinta este alimentata de necunoscut si pentru acest motiv este aproape intotdeauna o furnizoare de neliniste. Erotismul rezida in spatiul ambiguu dintre neliniste si fascinatie”
Antreprenoriatul si freelancing-ul sunt intr-un fel similare dorintei: sunt alimentate de necunoscut si furnizoare de neliniste. Erotismul lor rezida tot in spatiul ambiguu dintre nelinistea de a avea suficient cash si fascinatia de a-l vedea inmultinudu-se.
Vagina-nomics este un trend identificat de cei de la J.W.Thompson in Future 100 inca din 2017. Are legatura cu eliminarea treptata a tabuurilor legate de placere si modul in care se raporteaza femeile la ea. Si bineinteles cum pot profita business-urile de acest trend prin empowerment, educatie si intelegere a corpului si modului in care ii mentii sanatatea sexuala.
Aruncati o privire la reclama celor de la Coco de Mer de Craciun de acum 3 ani:
Cu o carte de vizita din ciocolata de la Chocolissimo am cucerit-o pe Estela, o peruanca rafinata si cu nerv care a deschis un boutique si o platforma online “pentru a oferi clientilor sai produse cochete la preturi accesibile si pentru a transforma fanteziile in dulce realitate.” Magazinul se afla in Timisoara, acolo unde locuieste si Estela de multi ani si unde a vrut sa aduca senzualitatea, libertatea, rafinamentul, dorinta si nelinistea de care vorbeste Perel.
Nu am sa uit perioada in care am colaborat cu Artisans d’Amour si in care Google si Facebook ma targetau cu cosmetice romantice, desuuri, accesorii sofisticate, costume de toate felurile. Selectia produselor din magazinul fizic si cel online are legatura cu latura cosmopolita a Estelei si experienta de viata si lucru pe doua continente: designeri și companii de lifestyle din Brazilia, Anglia, Spania și Suedia. Circuitul experientei de client al magazinului este atent gandit - mi-a amintit de un lant de succes din San Francisco, Good Vibes - in asa fel incat sa nu expuna categoria de varsta vulnerabila (adolescentii in cazul de fata, nu seniorii) unei categorii de produse hard, pe care nu ar intelege-o si i-ar afecta in parcursul vietii lor sexuale.
In acest weekend, Artisans d’Amour are 3 zile de rasfat (20-22 noiembrie) cu reduceri de peste 50%.
Cum spunea Proust “Adevarata calatorie de descoperire nu consta in cautarea unor peisaje noi, ci in a privi cu alti ochi”. Ochii acestia pot fi fi ajutati cu lentile de contact, ochelari, bomboane de ciocolata si praline unice, realizata din cea mai fina ciocolata belgiana sau cu lenjerie, accesorii sofisticate și cosmetice pentru momente de neuitat.
Si pentru a ne creste depotriva Reading Quota si Erotic Quota, va recomand cartile: Inteligenta erotica de Esther Perel si Pofta de ciocolata de Care Santos.
P.S. Acest articol este o initiativa personala si se doreste a fi o surpriza/cadou cu niciun fel de ocazie pentru doi parteneri de business pentru care ajutorul nu se opreste la un contract.
P.P.S. Imaginea este parte dintr-o campanie de Valentine cu Chocolissimo, cand am folosit pentru telegramele din ciocolata texte din cartea mea 6 din 40 de sanse la iubire.