De la ultima carte citita (in clasa a patra fiind) la superscrierea anului
Ma gandesc ca a venit momentul sa arat ca si eu sunt o mama mandra, caci fii-miu tocmai a terminat o carte despre un caine in doua zile. Si cartea are vreo suta cincizeci de pagini. Deci se poate. In realitate nu este atat de pasionat de citit, dar cu incurajari o sa ajunga - sper - la mai multe carti citite decat scrise.
Saptamana trecuta am tinut un training de marketing essentials timp de doua zile. Cursul facea parte dintr-o platforma adresata unui grup format din trade marketing barbati - fara nicio legatura cu gender gap-ul - dintr-o multinationala.
Le-am trimis un email cu vreo cateva zile inainte ca sa ii rog sa se gandeasca la un coleg din grup pe care sa il promoveze astfel incat ceilalti sa fim interesati de el. Asta ca sa nu incepem cu cliseele acelea cu ma cheama x, sunt de y ani in companie si imi plac calatoriile si pescuitul.
M-au ignorat, ceea ce faceam si eu frecvent pe vremea cand eram cursant si ma gandeam ca iar vine unul (ca sunt feminista) si ma plictiseste o zi intreaga. Roata se intoarce, stiu, dar eu sunt pregatita:)
Cand ne-am cunoscut si m-am simtit studiata din capul proaspat vopsit jumatate blond, jumatate saten intr-un fel de Sia de Romania si pana la tocurile nu foarte inalte, mi-au spus ca ziua in care eu le-am scris e cea mai aglomerata, abia au timp sa citeasca emailurile, darmite sa si raspunda. Si la solicitari care nu au legatura directa cu jobul cu atat mai putin.
Nu m-am ofuscat, cum nu m-am ofuscat nici cand am fot contrazisa de vreo cinci milioane de ori fara argumente solide sau cand am fost agatata ca dovada suprema de apreciere. People are people.
En fin, scopul meu era sa inspir curiozitate mai mult decat cunostinte basic de marketing cu 4P, 4C, Kotler si alti parinti. Astea se uita, dar inspiratia se propaga.
Desi nivelul era essentials, eu am pornit de la premisa - ca intotdeauna - ca oamenilor trebuie sa le dai cu 20% in plus (procentul este aleatoriu, dar intelegeti voi unde bat). Asa vor urca stacheta mai sus mereu. In baza acestei conceptii am adus in discutie neuromarketingul, fara sa ma cramponez de responsabilitatile limitate ale functiei lor actuale.
Au fost curiosi si au devenit chiar si mai interesati cand le-am tot dat exemple din celebra Buyology a lui Lindstrom. E un manual clasic modern pentru povestile brandurilor super cunoscute.
Subliniasem multe exemple in carte, asa ca primul care a luat-o sa o frunzareasca s-a apucat sa le citeasca celorlalti. Apoi a ajuns la fiecare, din mana in mana. Unul dintre ei mi-a marturisit ca pare interesanta, dar el nu a mai citit nicio carte din clasa a patra. In schimb dimineata imi reparase selfie stick-ul rupt cu un simplu cutit.
L-am incurajat, mai in gluma, mai in serios dandu-i un an la dispozitie. Daca nu el, cel putin doi-trei dintre ei o vor citi.
La sfarsitul zilei intamplarea a facut sa ma teleportez la Odeon, la gala de premiere a concursului Superscrieri, un proiect de sustinere a jurnalismului de calitate, bazat pe investigatii in profunzime si penite de aur.
Superscrierea anului a fost castigata de filmul documentar Clear Cut Crimes al celor de la Rise Project.
De la cartile care nu se citesc la copacii care se taie, asa a fost ziua mea.
Desi am preferintele mele de target uman, experienta extremelor ma fascineaza si ma educa sa pun umarul intr-un sens in care cred si eu:
“Pana in 2030, Romania devine tara creativitatii. Romanii isi asuma si sunt mandri de natura lor creativa”