Mai vino seara pe la noi, Gary Vee draga…

Mai vino seara pe la noi, Gary Vee draga…

…De fapt, poti sa vii si ziua, cum a fost ieri la Teatrul National, la conferinta Brand Minds 2017. S-ar fi potrivit mai degraba denumirea de Blow Minds, caci toti cei aproximativ 800 de oameni prezenti - estimare dupa ochii mei miopi, dar antrenati cu forecast-urile - au fost nauciti pur si simplu. Cineva spunea ca isi adusese laptopul pentru ca avea de lucru, dar ca nu ii venea sa iasa din sala, pentru ca totul era prea interesant. Si inca nu sosise Gary.

De Gary Vaynerchuk auzisem anul trecut, cautand personaje si personalitati online, oameni cu intutie, cu continut, cu carisma. I-am citit povestea cu magazinul de vinuri al tatalui, l-am ascultat in niste video-uri atragandu-le atentia celor de douazeci si un pic de ani ca trebuie sa munceasca si sa aiba rabdare si m-am tot ciocnit de el in diverse contexte virtuale. Numele lui aparea din ce in ce mai des pe ecrane pana l-am vazut in carne si oase pe scena Salii Mari a Teatrului National.

Ce energie, ce spirit, ce minte ascutita, ce naturalete! Stateam toti cei opt sute cu ochii lipiti si urechile ciulite.

Las mai jos cinci lucruri pentru care l-as fi pupat, dar a tinut sa spuna ca i-a promis nevestei ca nu mai face una si alta.

  1. Being business correct is the biggest ROI. Compania lui de media, Vayner Media are o cifra de afaceri de 130 de milioane de dolari, dar ar fi putut avea 400. Am fost tentata sa comentez romaneste ca totusi a preluat o afacere de 3 milioane de dolari de la tatal lui si asta s-a intamplat in America, nu in gradina maicii domnului. Dar mi-am primit imediat raspunsul, cand am incercat sa exprim tentatia: pai putea sa ii arunce la Loft.
  2. Your point of view is your biggest asset. Adica, daca ai o opinie, o convingere, o lema, exprima-le, nu spune ceea ce te indeamna o organizatie sa spui in baza job-ului pe care il ai acolo. In 5 ani rolul acela nu va mai exista, iar organizatia se va descotorosi de tine. Am zambit la gandul ca vreo doua treimi din sala erau angajati ai unor organizatii care ii trimisesera acolo sa invete lucruri cu care sa isi execute mai bine rolurile. Isn’t it ironic?
  3. Marketing is not fucking math. De fapt chiar a sugerat ca mai bine the art assholes si cu tech assholes s-ar deda la pacate, pentru ca asa s-ar genera niste idei fabuloase de business. Am mai auzit propunerea asta de matching, ba chiar am descoperit ca exista un termen - Twags (tech wives and girlfriends) 
  4. Don’t sell to the unsellable. Efortul raportat la timp si costuri si in final la costuri nu merita in anul 2017. Cine nu valorizeaza ceea ce ai de oferit, nu o va face pentru ca insisti tu de catralioane de ori, asa cum o faceai acum douazeci de ani. Mai bine mergi mai departe si gaseste-i pe cei care te vor aprecia si cumpara si mai ales recumpara.
  5. Be patient. Be self aware. Use time to work for you.

Cand eu abia aveam adresa de email prin anii 1995-1998, Gary trimitea vreo 200.000 de emailuri catre clientii lui de vinuri, iar rata de deschidere era de 90%. Pentru ca lumea primea putine emailuri si le citea pe toate. Cand altii descopereau Google, el se folosea de search pentru a creste exponential. Cand am inceput sa ne facem conturi de Facebook, el deja se promova prin Facebook.

Cativa l-au intrebat in sesiunea de intrebari si raspunsuri cum arata viitorul in viziunea lui. Ganditi-va la Alexa de la Amazon. In 5 ani va fi probabil primul lucru pe care il vom asculta dimineata si va reprezenta, ca si scala, cam ce reprezenta google search acum 5 ani.

Do you know how patience tastes? Like shit. 

Articole Recente