Disponibilizat. Ce ar trebui sa fac mai departe? Crowdsource your future!
Teama unei disponibilizari - ca sa ma exprim in varianta glamourous a unui context absolut normal in viata - este mai mare decat cumulul a cel putin trei frici: cresterea cotei de impozitare, invazia imigrantilor si fuga de acasa a sotului/sotiei. De ce ti-e frica nu scapi, zice o vorba din popor. Scapi, daca planifici, o sa iti raspunda vocea inteleapta a unui guru, oricare ar fi el. Dar poate nu totul sta intr-o planificare riguroasa a vietii, ci intr-un mix bun de anticipare si intuitie.
Sree Sreenivasan a fost disponibilizat in iunie 2016 din functia de Chief Digital Officer @ The Met (Metroplitan Museum of Art din New York). Am lasat special titulatura functiei in limba engleza, ca este tot un vanity KPI, iar echivalentul in limba romana ar suna asa de ordinar(y). Fusese angajat cu 3 ani in urma si contribuise semnificativ la digitalizarea muzeului, prin lansarea unei aplicatii care sa atraga vizitatorii tineri, reimprospatarea site-ului si implicarea influencer-ilor de pe Instagram. Disponibilizarea sa a venit in urma unui plan de reducere a costurilor si nicidecum a performantei sale.
Panica la muzeu? S-a dus Sree sa-si linga ranile, sa spuna pe ocolite prietenilor apropiati ce s-a intamplat si sa incerce sa isi gaseasca un job nou din vorba in vorba? Nu, au contraire. In aceeasi zi in care anuntul oficial a plecat catre publicul larg, Sree a postat pe pagina de facebook un formular cu intrebarea: Ce ar trebui sa fac mai departe? Formularul, disponibil inca online era o invitatie pentru doua lucruri:
- primul, un acord pentru abonarea la un newsletter cu sfaturi din domeniul sau pe care urma sa il trimita regulat
- al doilea, o rugaminte pentru o sugestie din partea celui/celei care il completa vizavi de planul lui de cariera, incotro sa mearga, ce sa faca
In total a primit 1.300 de mesaje. A spus ca i s-a parut ca un “global, digital hug”. O situatie stresanta, o experienta cu potential jenant transformata intr-o oportunitate. Ba chiar mai mult, o dovada ca digitalul acela nu era intamplator domeniul lui de activitate, intrucat expunerea in acest fel pe cea mai mare retea sociala a demonstrat ca se pricepe. Ca are o comunitate pe care a construit-o in timp si de care nu ii este teama sa se afiseze in autenticitatea si implicit vulnerabilitatea sa. Ca el detine controlul informatiei, nu o terta parte careia i-ar fi spus-o si care ar fi transmis-o mai departe si tot asa.
Nici nu s-au asternut bine bitii celor 1.300 de raspunsuri, ca a primit o oferta de job. Chief Digital Officer al orasului New York. Nu al altui muzeu sau altei organizatii. Al orasului intreg. Oferta de la primar a venit tot intr-o varianta inedita, pe masura initiativei lui Sree de crowdsourcing a viitorului sau: un tweet. Asta ca sa nu mai radeti de mesajul de tip SMS de felicitare de la presedinte catre noul prim-ministru:)
Sree Sreenivasan a fost inclus in rubrica Most Creative People, editia lunii noiembrie a revistei Fast Company.
Hai ca se poate!