Prezentarea mea de la Biz Best Marketing despre ustensilele de lemn cu care ne indesam cuvinte si slide-uri cand ne gandim sa vorbim

Prezentarea mea de la Biz Best Marketing despre ustensilele de lemn cu care ne indesam cuvinte si slide-uri cand ne gandim sa vorbim

Prezentarea mea de la Biz Best Marketing despre ustensilele de lemn cu care ne indesam cuvinte si slide-uri cand ne gandim sa vorbim

Ca sa nu ma infatisez ca perfectiunea intruchipata in juxtapunere cu imperfectiunea de lemn, am venit la chemarea Biz de a tine o prezentare despre limbajul de lemn al corporatiilor cu o prezentare in powerpoint.
Autoironia ma multumeste mai mult decat lauda de sine.

Subiectul ma pasioneaza de pe vremea cand eram la randul meu o fata de corporatie intr-una din corporatiile flexibile, care nu-mi punea zabrele cuvintelor si initiativelor. Nu atat de tare pe cat, conform normelor si legilor nescrise, o face orice gigant cu operatiuni in toata lumea (ca sa citez din expresiile binecunoscute).

Am incercat sa abordez subiectul cat mai practic, deopotriva din perspectiva limbajului, dar si a continutului.

Cum vad eu limbajul de lemn:

  • vocabular -  genul Florin Raducioiu care, dupa 3 luni de jucat fotbal in Italia, intr-un interviu in Romania a zis: como se zice in romaneste? Multe acronime, romengleza, cuvinte care nu transmit nimic: sinergy, incremental, canibalizare, holistic, leverage, 360 de grade. Un fel de bingo pentru corporatisti.
  • subiecte abordate: mai degraba pentru PR-ul persoanei/companiei si nu pentru interesul publicului. Pe mine cu ce ma ajuta prezentarea ca participant la o conferinta, la ce imi este utila, ce ma invata, ce imi aduce nou?
  • prajitura cartof: incropeli de ici-de colo, de la un management meeting, o intalnire de strategie, jumatate in romana/jumatate in engleza, merge, ca nu am timp de mai mult
  • stil de comunicare de anii 2007 sau de 2017 - e ca la pantofi, iti dai seama care din ce an e
  • daca inlocuiesc brandul, se potriveste prezentarea - adica daca e atat de general valabila pentru oricine, degeaba mai e. Acelasi exercitiu este valabil cu orice propunere de campanie din partea unei agentii. Daca merge si pentru competitori, sigur nu este buna!
  • prezenta in spatiul virtual - tu cum esti daca te caut pe FB, insta, google? Dai doar share de la companie, te minunezi ca a apus soarele sau dai doar like-uri? Adica ce te recomanda pe tine ca speaker in afara de cartea de vizita?

Dar daca ne-am vorbi altfel, normal, ce ne-am zice:

  • nu va fie frica, corectitudinea politica pica - nu mai este la moda sa nu zicem nimic, ca sa fim neutri. Recitandu-l pe Gary Vaynerchuk: in timp ce altii se chinuie sa formuleze idei, unii au scris deja istorie
  • s-ar vedea ca am citit mai multe carti decat am facut prezentari. Nu exista cursuri bune de public speaking, daca nu exista continut de transmis
  • am avea un limbaj de anul 2017, onest, deschis, autentic
  • am demonstra ca am investit timp si creativitate in ceea ce povestim si implicit prezentam, ca ne respectam publicul si pe noi insine
  • am invata, descoperi, ne-am imprieteni, am creste, ne-am bucura sa ne cunoastem cu adevarat. Ce mai asocieri de business ar iesi!
  • am transmite emotie - nu cred ca poti transmite emotie cu un limbaj de lemn
  • am fi o persoana interesanta in spatiul virtual si real deopotriva, iar planurile de business si personal ar releva una si aceeasi persoana

Pentru o cercetare in domeniu, am intrebat (cu acordul parintilor) si cativa copii cu varste intre 10 si 11 ani ce inteleg ei din anumite declaratii preluate aleatoriu din spatiul virtual. Da, stiu, este in extremis, dar este un bun exercitiu de asezare in spatiul real al anului 2017.

Gigantul american cu cel mai mare portofoliu de produse ar putea fi un gigant cu un portofel mare sau americanul acela care oricum este cel mai bogat.

Marketingul face legatura intre produs si client prin promovare, care este vizibila la televizor, pe panourile stradale, pe internet, dar si prin alte instrumente. Pe bune?

Articole Recente